تحقیق پیکاسو

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تحقیق در مورد پیکاسو
‏بیوگرافی :
‏در 25 ماه اکتبر سال 1881، پابلو روییزپیکاسو، فرزند دون ‏خوزه روییز پیکاسو و ماریا پیکاسو لوپز، در مالاگا واقع در جنوب اسپانیا ‏به دنیا می آید.
‏پدر او، دون خوزه، نقاش بود که در مدرسه ی هنرهای زیبا، طراحی تدریس می کرده. پابلو پیکاسو که هر دم تغییر روش در کارش داشته است،
‏در ناکجااباد هنر سیر می کرده و همه ی کوشش هایی را که برای طبقه بندی
‏کارش در مقالات مفهومی یا در برگه دان های مورخان هنر به کار می رفته، به ‏مبارزه می طلبید. وی در سراسر دهه های پربار گذشته، آثاری آفریده که از ‏نظر شیوه بیان و شگرد کار، یکسره با هم فرق داشته. عناصر سبکی که به گمان ‏هنر مندان آن زمان دیر زمانی پیش از این در گذشته پیکاسو مدفون شده بود ، ‏به طور ناگهان سر بر می آوردند و وی همین عناصر را با دیگر عناصر در می ‏آمیخته تا دستاوردهایی نو و پر شگفت پدید آورد.
‏در وجود این اسپانیایی کوتاه قد با آن چشمان سیاه و خیره، نه یک نقاش و صد ‏نقاش و هر یکی نوآورتر و پر خیال تر از دیگری نهان شده بوده.
‏پیکاسو با ایستادگی بر آزادی هنر و حفظ استقلال استوار خود می خواست از ‏نقاشان سراسر اعصار به سبب خواری های بیشمار که کشیده بودند، انتقام ‏بگیرد. وی کاشف دلاور و دم دمی مزاج، شیفته تجربه گری و سر انجام، هنرمندی ‏بود که به نیروی درونی پویای خود برانگیخته می شده. در نزد نسل هنرمندان، ‏آثار پیکاسو حکم دارو تلقی می شده، که همچون محرک نیرومند و شگرفی در وجود ‏تاثیر می گذاشته و حتی توجه بی اعتنایان را بر می انگیخته. پیکاسو با ‏نیروی حیاتی بی باکانه ای سنت هایی را که در واقع، جز مشتی از تعلیمات ‏محافظت شده ی دانشکده هنر نبود، در هم ریخته. وی در دوران کودکی خویش، ‏بسیار خودرای و چه بسا در خیلی از منابع به عنوان فردی کله شق نام برده ‏شده. به جای آن که به درس توجه کند، به ساعت خیره می شده و حرکت آهسته ی ‏عقربه ها او را افسون می کرده است. او برای رقابت با پدرش، از سنین پایین، ‏طراحی هایی را آغاز کرد که از نظر ترسیم خطوط و قدرت خارق العاده ی دید و ‏تخیل، در خور توجه بودند. نبوغ و استعداد پیکاسو چنان شگفت آور بوده که ‏بنا به گفته ی خود او پدرش که از هنر فرزند متحیر شده بود، قلم و تخته و ‏رنگ خود را به او سپرده و اعلام کرده که دیگر هیچ گاه نقاشی نخواهد کرد. ‏نخستین تصویرش که وی را به همگان شناساند. تصویر علم و نیکوکاری بود که ‏پزشک راهبه ای را در کنار تخت یک بیمار علیل نشان می داد. این تصویر باعث
‏شد که در سال 1897، وی در نمایشگاه هنرهای زیبای مادرید، نشان شایستگی ‏دریافت کند: مسئله ای باعث شد تا خانواده اش، وی را به آکادمی سلطنتی سن ‏فرناندو در مادرید بسپارند، اما چیزی نگذشت که از آکادمی و آموزش های خشک ‏آن خسته و به پرسه زدن در خیابانها مشغول شده. البته، گاهی نیز به موزه ‏پرادو می رفت و در آنجا، به شدت تحت تاثیر هنر قرار می گرفت. وی اجباری ‏درونی به نقاشی کردن در خود حس می کرده، اما نمی خواست صرفا از حالت های ‏کلیشه ای مدل رونگاری کند. این احساس به پیوستنش به گروه نقاشان و ‏نویسندگان شورشی آن زمان انجامید که در صدر شکستن سنت ها بودند.
‏جوانی او در روزگاری گذشت که تجارت آزاد جای خود را به سرمایه داری ‏انحصاری می داد و تاثیر آن بر هنر و هنر مندان با تاثیر دوره های آرام و ‏عادی تفاوت داشته است و هنرمندان را بر آن می داشت تا واکنشهای خود را ‏نسبت به اوضاع و احوال مادی و ایدئولوژی پیرامون خود مورد ستایش قرار ‏دهند: هنگامه ای که در آن، کهنه و نو در ستیزه خشونت باری درگیر می شوند.
‏پیکاسو در فوریه سال 1900، نخستین نمایشگاه خود را شامل طرح و رسم های ‏دوستانش، برپا و در اکتبر همان سال، به همراه یکی از دوستانش برای نخستین ‏بار به پاریس سفر کرده و در آنجا، از طریق لگا، سزان، وان گوگ و......با ‏آخرین پیشرفتهای صنایع هنری آشنا شده. از آثاری که در نتیجه ی این سفر خلق ‏کرده بود، رقاصه غمگین و آسیاب گالت را می توان نام برد. دو سال پس از این ‏سفر، یعنی در سال 1901، پیکاسو به همراه یکی از دوستانش نشریه ای به نام ‏نشریه هنر جوان را منتشر می کند. این سال را آغاز دوره ی آبی زندگانی ‏پیکاسو نام گذاری کرده اند. دورانی که شیوه کار وی تغییر کرد و آبی رنگ ‏حاکم بر آثارش شده بود. در این دوره فقیران و ناتوانان موضوعات نقاشی او ‏را تشکیل می دادند. البته ، خود وی به اندازه ی تهیدستان پرده های نقاشی
‏اش فقیر و بی چیز بوده. در ماه آوریل سال 1904، پیکاسو برای همیشه بارسلون ‏را ترک و در پاریس اقامت می گزیند. در پاییز همان سال با فرناندو اولیویه ‏آشنا می شود و تا 1911 با او زندگی می کند. در این دوران رنگ صورتی بر ‏نقاشی های وی حاکم می شود و این دوره از زندگی او را دوران صورتی نامیدند. ‏موضوع نقاشی هایش نیز تغییر کرده و به سراغ دلقک ها، آکروبات ها و مقلدان ‏می رفته. پس از خلق تابلو دوشیزگان آوین یون، پیکاسومتوجه عناصر اصلی قرار ‏دادی در طرح مضامین شد و این نقطه ی آغاز سبک کوبیسم بود. پیکاسو با الهام ‏از کارهای سزان، طبیعت بی جان را به تصویر کشیده و در تابلوهایش متوجه ‏اشکال هندسی شده. در سال 1909 بوده که وی نخستین منظره کوبیسم را خلق ‏کرده. تابلو سر یک زن نمونه ای از این دوران بوده است.
‏در سال 1918، پیکاسو با الگا کولکوا، یکی از اعضای گروه باله در آن زمان ‏ازدواج می کند. او دختر یک ژنرال روسی بوده و مراسم ازدواج آنها به رغم ‏اعتقادات نه چندان محکم پیکاسو، در کلیسا انجام می شود. نتیجه این ازدواج ‏پسری به نام پائلو بود که در سال 1921، به دنیا آمده. در این دوران پیکاسو ‏به خلق نقاشی های مجسمه ای مشغول شده که شدیدا تحت تاثیر مکتب کلاسیک بوده ‏است. ازدواج پیکاسو با الگا، در سال 1935 به جدایی منجر می شود و از ‏معشوقه او ماری ترز والتر دختری به نام مایا به دنیا می آید.
‏بی قیدی زناشوئی پیکاسو مدتی طولانی در آن زمان به افسانه تبدیل مشود. به ‏غیر از متعددی که پشت سر گذاشته بوده، هفت زن برای مدت ناپایداری در زندگی ‏او نقش رسمی بانوی الهام بخش او را به عهده داشته اند، که او همه آنها را ‏فریفته، عذاب داده و تحقیر کرده است. علت این جدایی های مکرر را برخی از ‏مولفین بی گمان تربیت پیکاسو توسط زن ها، یعنی مادرش، عمه هایش و ‏خواهرهایش دانسته اند که پیکاسو هر جند هم قدر این زن ها را می دانسته اما

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4590 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:152 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل